Özlem Güçlü Demircioğlu— Antalya Namık Kemal Ortaokulu
PROJE HAKKINDA
Öğretmen Tanıtımı
Proje Davranış Kuralları
İletişim
Görev Dağılımı

Okul Web Sitesi Haberleri tıklayınız
PROJE BLOG LİNKİMİZ tıklayınız
Akdeniz'e Yolculuk Projesi YouTube Hesabı. tıklayınız
![]() |
Okul Web Sitesi Haberleri tıklayınız PROJE BLOG LİNKİMİZ tıklayınız Akdeniz'e Yolculuk Projesi YouTube Hesabı. tıklayınız |
Antalya Namık Kemal Ortaokulu Akdeniz’e Yolculuk eTwinning Projesi Öğrencilerimle yaptığım çalışmalar , Online toplantılar..
EKİM AYI ÇALIŞMA
KASIM AYI ÇALIŞMA
ÇEVRİMİÇİ TOPLANTILAR
Proje Afişi Anketi Sonuç
Öğretmen Ön Anket Sonucu
Öğrenci Ön Anket Sonucu
İŞ BİRLİKÇİ ÇALIŞMALAR
https://youtu.be/LjAgG3s6f6M tıklayınız
AKDENİZ ÜLKELERİ DEYİNCE ETKİNLİĞİMİZ
AKDENİZ ÜLKELERİ DEYİNCE ETKİNLİĞİMİZ
AKDENİZ ÜLKELERİ SİMGE FOTOĞRAFLARINI YORUMLAMA ETKİNLİĞİMİZ.E BOOK
AKDENİZ ÜLKELERİ SİMGE FOTOĞRAFLARINI YORUMLAMA ETKİNLİĞİMİZ.E BOOK
Antalya Namık Kemal Ortaokulu öğrencilerimin çalışması
ORTAK ÜRÜNLER
Öğretmen Değerlendirme
Veli Değerlendirme
KARIŞIK ÖĞRENCİ TAKIMLARI
2023 Vizyonuyla İlişkilendirme
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
“AKDENİZ’E YOLCULUK “PROJESİ
2023 EĞİTİM VİZYONU İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Projemizin amacı öğrencilerimizin Akdeniz'e kıyısı olan ülkelerin hangileri olduuğunu ,bu ülkelerin Dünya'daki yerlerini görmelerini ve bu ülkelerin ortak özelliklerinin neler olduğunu öğrenmesidir.Ayrıca bu ülkelerin doğal,tarihi ghüzelliklerini tanıması, ve Akdeniz kültürü hakkında dhaa geniş bilgiye sahip olmasıdır.Gezmeden görmeden de bazı ülkeler hakkında dikkat çekmek, bölgesel kültürel değer ve mirasları öğrenmelerini sağlamaktır. Her bilgi öğretilebilir ve öğrenenilebilen olgulardır.
2023 Eğitim Vizyonu'nda;
Edip Cansever’in bir şiirinde de ifade ettiği gibi:
İnsan yaşadığı yere benzer
O yerin suyuna, o yerin
toprağına benzer
Suyunda yüzen balığa
Toprağını iten çiçeğe…
“Sonuç olarak bir topluma yapılabilecek en büyük kötülük, o toplumu kendi kültüründen mahrum etmektir. Daha büyük bir kötülük ise onu kendi kültürüne mahkûm etmektir.”
-Bizler de bu projede sadece kendi kültüründe kalmamaları başka kültürleri de öğrenmelerini amaçladık.
Kültürün uygarlığa dönüşümü evrensel olana bağlantısıyla gerçekleşir. Evrensel bakış, sağlam bir eğitim sistemi için temel şart olan toplumsal mutabakatı kolaylaştırır. Mutabakat olmadan zemin olmaz. Zemin olmadan şekil olmaz. Diğer bir ifadeyle eğitim de dâhil birçok konu, zemin olmadığı takdirde sadece şekilde kalır.
‘2023 Eğitim Vizyonu’nun 21. yüzyıla dair eğitim önerisi, 21. Yüzyıl Talim ve Terbiye Modeli şeklindeki çift kanatlı bir okumadır. Sadece beceri kazandırmak hayatı göğüslemeye yetmemektedir. Gerekli olan insana ait evrensel, yerel, maddi, manevi, mesleki, ahlaki ve millî tüm değerleri kapsayan ve kuşatan bir olgunlaşma, gelişme, ilerleme, değişim ve ahlak güzelliğidir.
Millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi çocukların yaşantılarında inşa etmelerini sağlamayı sadece kendi kültürümüz değil diğer kültürleri de öğrenmelerini bu yaklaşımımızın özü olarak değerlendiriyoruz.’ denilmektedir.
ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE DİJİTAL İÇERİK ve BECERİ DESTEKLİ DÖNÜŞÜM HEDEF 2’debahsedilen “öğrencilerimizle birlikte kendilerine bilişimle üretim becerileri kazandırmaya yönelik olarak 3D tasarım etkinlikleri yürütülmektedir.”
“Öğrencilerimizin dijital eğitim konusunda kendilerini geliştirmelerine yönelik olarak istedikleri zaman faydalanacakları videolar geliştirilmektedir.”
Hayat boyu Öğrenme Hedef 1’de hayat boyu öğrenme süreçlerinde farklı hedef kitlelere ulaşmak ve öğrenmeye erişimi arttırabilmek için uzaktan eğitim teknolojilerinden yüksek düzeyde yararlanılmaktadır.
Temel Eğitim Bölümü Hedef 2’de bahsedilen ‘Çocukların kendi bölgelerinin üretim, kültür, sanat ve coğrafi kapasitesini keşfetmesine, bitki ve hayvan türlerini, yöresel yemeklerini, oyun ve folklorunu tanımasına derslerde bütünleşik veya ders dışı etkinlik olarak ağırlık verilecek.’ maddesi projemizde farklı bölgelerden, farklı şehirlerden hatta farklı ülkeden ortaklarımızın yaptığı etkinlikler sayesinde öğrenciler kendi bölgelerinin yanı sıra farklı bölgeler ile ilgili kültürleri de tanıma fırsatı bulmaktadırlar.
ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE DİJİTAL İÇERİK ve BECERİ DESTEKLİ DÖNÜŞÜM
Madde 4) Dijital materyaller ile basılı materyaller ilişkilendirilecek, öğretmenlere bunların etkin kullanımıyla ilgili destek materyaller sunulacak, dijital materyallerin ana öğretim materyali olarak kullanılması yaygınlaştırılacak.
Projemizde gerek öğrencilerimizle yaptığımız web2 araçları, gerekse her ay yine öğrencilerimizle birlikte gerçekleştirdiğimiz dramaların video çekimlerinde dijital materyaller sıkça kullanılmıştır. Proje ortaklarımızla yaptığımız webinarlarda dijital materyallerin kullanımı ile ilgili görüş alışverişi yapılmıştır.
Yaptığımız afiş, slogan ve logolarda da basılı materyaller dijital materyallerle ilişkilendirilmiş dijital materyal kullanımına yer verilmiştir.
Müfredatla İlişkilendirme
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ANTALYA NAMIK KEMAL ORTAOKULU
AKDENİZ’E YOLCULUK PROJESİNİN MÜFREDATA ENTEGRESİ
FEN BİLİMLERİ KAZANIMLARI:
F.5.2.1.1. Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
F.5.6.1.1. Biyoçeşitliliğin doğal yaşam için önemini sorgular.
F.5.6.1.2. Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörleri, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır.
F.5.6.2.1. İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemini ifade eder.
F.5.6.2.2. Yakın çevresindeki veya ülkemizdeki bir çevre sorununun çözümüne ilişkin öneriler sunar.
F.5.6.2.3. İnsan faaliyetleri sonucunda gelecekte oluşabilecek çevre sorunlarına yönelik çıkarımda bulunur.
F.5.6.2.4. İnsan-çevre etkileşiminde yarar ve zarar durumlarını örnekler üzerinde tartışır.
F.7.1.1.1. Uzay teknolojilerini açıklar.
F.7.1.1.3. Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar.
F.7.1.1.4. Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar.
F.7.1.1.5. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur.
F.7.4.5.1. Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.
F.7.4.5.3. Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular.
F.7.4.5.4. Yakın çevresinde atık kontrolüne özen gösterir.
F.8.2.2.1. Kalıtım ile ilgili kavramları tanımlar.
F.8.2.3.2. Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar.
F.8.2.4.1. Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar.
F.8.6.3.2. Madde döngülerinin yaşam açısından önemini sorgular.
F.8.6.3.3. Küresel iklim değişikliklerinin nedenlerini ve olası sonuçlarını tartışır.
F.8.6.4.1. Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterir.
F.8.6.4.3. Geri dönüşüm için katı atıkların ayrıştırılmasının önemini açıklar.
F.8.6.4.4. Geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına ilişkin araştırma verilerini kullanarak çözüm önerileri sunar.
F.8.6.4.5. Kaynakların tasarruflu kullanılmaması durumunda gelecekte karşılaşılabilecek problemleri belirterek çözüm önerileri sunar.
Yorumlar
Yorum Gönder