Özlem Güçlü Demircioğlu— Antalya Namık Kemal Ortaokulu

                               PROJE HAKKINDA










 Öğretmen Tanıtımı


Proje Üye Öğrencilerim  









Okul Tanıtımı 

 

Proje Davranış Kuralları


İletişim


Görev Dağılımı



              
                                                    Akdeniz'e Yolculuk Facebook Grubu tıklayınız

Projemizi okulumuzun EBA sayfasında paylaştık.Öğrenci,öğretmen ve velilerimize tanıttık.


padlet çalışmamtıklayınız


 Antalya Namık Kemal Ortaokulu
Akdeniz’e Yolculuk eTwinning Projesi Öğrencilerimle yaptığım çalışmalar , Online toplantılar..





EKİM AYI ÇALIŞMA 


Öğretmen Logosu
AKDENİZ'E YOLCULUK LOGO (proje 1. Logo seçildi)




Öğretmen Afişi


VELİ İZİN BELGELERİ



Öğrencilerimin logo çalışmalarI


Ortak logomuz



Öğrencilerimin Afiş Çalışmaları




Ortak Afişimiz


“Akdeniz’e Yolculuk Projesi Mandala İle Kodluyor” Code Week 
Etkinliğimiz .

Akdeniz’e Yolculuk Projesi Mandala İle Kodluyor” Code Week sertifikalarımız.

KASIM AYI ÇALIŞMA 



Akdeniz Kültürü Araştırması tıklayınız




Akdeniz ülkelerinin tarihi ve doğal güzelliklerinin tanıtımı tıklayınız
















                      ÇEVRİMİÇİ TOPLANTILAR


07.10.2020 tarihli öğretmen webinarımız.




22.10.2020 Öğrenci Webinar çalışamamız.




Karma Grup Sohbet Odası Toplantımız



27.11.2020 Tarihli Öğretmen Webinarımız.projemizi değerlendirdik.

27.11.2020 tarihli öğrenci webinarımız. Öğrencilerimizle projemiz hakkında görüştük.



Webinar Toplantı Tutanakları



                                        ANKETLER


Akdeniz'e Yolculuk Projesi Öğretmen Logo Anketi




Proje Afişi Anketi Sonuç






Öğrenci Ön Anket Sonucu



Akdenize Yolculuk Projesi Son Değerlendirme Anketin Analizi



Öğretmen son anketi analizi



                  İŞ BİRLİKÇİ ÇALIŞMALAR 


Çalışmayı hazırlayanlar


İşbirlikçi çalışma ortak etkinliğimiz AKDENİZ ÜLKELERİ GOOGLE EARTH PROJESİ

https://youtu.be/LjAgG3s6f6M
tıklayınız


AKDENİZ ÜLKELERİ DEYİNCE ETKİNLİĞİMİZ



AKDENİZ ÜLKELERİ DEYİNCE ETKİNLİĞİMİZ
Antalya Namık Kemal Ortaokulu öğrencilerimin çalışması



AKDENİZ ÜLKELERİ SİMGE FOTOĞRAFLARINI YORUMLAMA ETKİNLİĞİMİZ.E BOOK



AKDENİZ ÜLKELERİ SİMGE FOTOĞRAFLARINI YORUMLAMA ETKİNLİĞİMİZ.E BOOK
Antalya Namık Kemal Ortaokulu öğrencilerimin çalışması





Akdeniz'e Yolculuk projesi kapsamında hazırlamış olduğumuz sanal sergimiz.





Öğrencilerimiz birbirlerine mektup yazdılar. Mektupları Ebook haline getirdik.



                             ORTAK ÜRÜNLER


AKDENİZE YOLCULUKGEZİ GÜNLÜĞÜ -Ortak Gezi Hikayemiz



AKDENİZ'E YOLCULUK Gezi Günlüğümüz Ortak Gezi Hikayemiz 
Antalya Namık Kemal Ortaokulu öğrencilerimin çalışması



Akdeniz'e Yolculuk Ortak Şiiri(video)



Akdeniz'e Yolculuk Ortak Şiiri Öğrencimin çalışması(video)



Akdeniz'e Yolculuk Ortak Şiiri





Akdeniz'e Yolculuk Ortak Şiiri öğrencilerimin çalışması 





        PROJE SONU DEĞERLENDİRME


Öğrenci Değerlendirme


Öğretmen Değerlendirme


Akdeniz'e Yolculuk Projesi ile öğrencilerim ve ben pek çok yeni bilgi öğrendik. Akdeniz ülkelerini, öğrencilerimle birlikte yakından tanıma fırsatı bulduk dolayısıyla bilgi sahibi olduk. Web 2.0. araçlarını öğrencilerimle birlikte daha çok kullandık ve öğrendik. Sosyal medya sorumlusu (facebook grubu)görevlerinde yer alarak bu platformları daha etkin kullanmayı öğrendim. Öğrencilerimle ve onların aileleriyle yakın iletişim kurdum. Ayrıca yeni öğretmen arkadaşlarımla ve öğrencilerle tanıştım. Pandemi sürecinde yapmış olduğumuz çalışmalarla öğrencilerimin başarıları artmış oldu. Eğitici öğretici çok verimli bir çalışma oldu. Tüm proje ekibimize teşekkür ederim.

Veli Değerlendirme





KARIŞIK ÖĞRENCİ TAKIMLARI 


Karma takımların çalışma düzeni  






Karma grup sohbet odası toplantımız




Akdeniz’e yolculuk projesi karma takım öğrencilerimle sloganlar oluşturarak ebook hazırladık.




Karma Takım Öğrencilerimin Oluşturduğu Sloganlar

sümeyye Eylül Ç.(sekiz eylül ortaokulu)




Kevser mahmut (Karatepe İmam Hatip Ortaokulu)





Arda.nko(Antalya Namık Kemal Ortaokulu)





Betül.Ö.(Şehit Sebahattin Koçak İmam Hatip Ortaokulu)





Öykü.nko (Antalya Namık Kemal Ortaokulu)

Karma öğrenci takımlarımız


2023 Vizyonuyla İlişkilendirme


2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

 “AKDENİZ’E YOLCULUK “PROJESİ

2023 EĞİTİM VİZYONU İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ

 

Projemizin amacı öğrencilerimizin Akdeniz'e kıyısı olan ülkelerin hangileri olduuğunu ,bu ülkelerin Dünya'daki yerlerini görmelerini ve bu ülkelerin ortak özelliklerinin neler olduğunu öğrenmesidir.Ayrıca bu ülkelerin doğal,tarihi ghüzelliklerini tanıması, ve Akdeniz kültürü hakkında dhaa geniş bilgiye sahip olmasıdır.Gezmeden görmeden de bazı ülkeler hakkında dikkat çekmek, bölgesel kültürel değer ve mirasları öğrenmelerini sağlamaktır. Her bilgi öğretilebilir ve öğrenenilebilen olgulardır.

2023 Eğitim Vizyonu'nda;

 

Edip Cansever’in bir şiirinde de ifade ettiği gibi:

İnsan yaşadığı yere benzer
O yerin suyuna, o yerin
toprağına benzer
Suyunda yüzen balığa
Toprağını iten çiçeğe…

“Sonuç olarak bir topluma yapılabilecek en büyük kötülük, o toplumu kendi kültüründen mahrum etmektir. Daha büyük bir kötülük ise onu kendi kültürüne mahkûm etmektir.” 

-Bizler de bu projede sadece kendi kültüründe kalmamaları başka kültürleri de öğrenmelerini amaçladık.

Kültürün uygarlığa dönüşümü evrensel olana bağlantısıyla gerçekleşir. Evrensel bakış, sağlam bir eğitim sistemi için temel şart olan toplumsal mutabakatı kolaylaştırır. Mutabakat olmadan zemin olmaz. Zemin olmadan şekil olmaz. Diğer bir ifadeyle eğitim de dâhil birçok konu, zemin olmadığı takdirde sadece şekilde kalır.

 ‘2023 Eğitim Vizyonu’nun 21. yüzyıla dair eğitim önerisi, 21. Yüzyıl Talim ve Terbiye Modeli şeklindeki çift kanatlı bir okumadır. Sadece beceri kazandırmak hayatı göğüslemeye yetmemektedir. Gerekli olan insana ait evrensel, yerel, maddi, manevi, mesleki, ahlaki ve millî tüm değerleri kapsayan ve kuşatan bir olgunlaşma, gelişme, ilerleme, değişim ve ahlak güzelliğidir.

Millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi çocukların yaşantılarında inşa etmelerini sağlamayı sadece kendi kültürümüz değil diğer kültürleri de öğrenmelerini  bu yaklaşımımızın özü olarak değerlendiriyoruz.’ denilmektedir. 

 

ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE DİJİTAL İÇERİK ve BECERİ DESTEKLİ DÖNÜŞÜM HEDEF 2’debahsedilen “öğrencilerimizle birlikte kendilerine bilişimle üretim becerileri kazandırmaya yönelik olarak 3D tasarım etkinlikleri yürütülmektedir.”

“Öğrencilerimizin dijital eğitim konusunda kendilerini geliştirmelerine yönelik olarak istedikleri zaman faydalanacakları videolar geliştirilmektedir.”

Hayat boyu Öğrenme Hedef 1’de hayat boyu öğrenme süreçlerinde farklı hedef kitlelere ulaşmak ve öğrenmeye erişimi arttırabilmek için uzaktan eğitim teknolojilerinden yüksek düzeyde yararlanılmaktadır.

 

Temel Eğitim Bölümü Hedef 2’de bahsedilen ‘Çocukların kendi bölgelerinin üretim, kültür, sanat ve coğrafi kapasitesini keşfetmesine, bitki ve hayvan türlerini, yöresel yemeklerini, oyun ve folklorunu tanımasına derslerde bütünleşik veya ders dışı etkinlik olarak ağırlık verilecek.’ maddesi projemizde farklı bölgelerden, farklı şehirlerden hatta farklı ülkeden ortaklarımızın yaptığı etkinlikler sayesinde öğrenciler kendi bölgelerinin yanı sıra farklı bölgeler ile ilgili kültürleri de tanıma fırsatı bulmaktadırlar.

 

ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE DİJİTAL İÇERİK ve BECERİ DESTEKLİ DÖNÜŞÜM

Madde 4) Dijital materyaller ile basılı materyaller ilişkilendirilecek, öğretmenlere bunların etkin kullanımıyla ilgili destek materyaller sunulacak, dijital materyallerin ana öğretim materyali olarak kullanılması yaygınlaştırılacak.

Projemizde gerek öğrencilerimizle yaptığımız web2 araçları, gerekse her ay yine öğrencilerimizle birlikte gerçekleştirdiğimiz dramaların video çekimlerinde dijital materyaller sıkça kullanılmıştır. Proje ortaklarımızla yaptığımız webinarlarda dijital materyallerin kullanımı ile ilgili görüş alışverişi yapılmıştır. 

Yaptığımız afiş, slogan ve logolarda da basılı materyaller dijital materyallerle ilişkilendirilmiş dijital materyal kullanımına yer verilmiştir.

 


Müfredatla İlişkilendirme


Akdeniz’e Yolculuk Projemiz Aktif Olarak Derse Girdiğim Fen Bilimleri Kazanımları İle Birebir Entegrasyonu Sağlayan Etkinlikleri İçermektedir.

2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ANTALYA NAMIK KEMAL ORTAOKULU

AKDENİZ’E YOLCULUK PROJESİNİN MÜFREDATA ENTEGRESİ

 

FEN BİLİMLERİ KAZANIMLARI:

 

 

F.5.2.1.1. Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.

F.5.6.1.1. Biyoçeşitliliğin doğal yaşam için önemini sorgular.

F.5.6.1.2. Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörleri, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır.

F.5.6.2.1. İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemini ifade eder.

F.5.6.2.2. Yakın çevresindeki veya ülkemizdeki bir çevre sorununun çözümüne ilişkin öneriler sunar.

F.5.6.2.3. İnsan faaliyetleri sonucunda gelecekte oluşabilecek çevre sorunlarına yönelik çıkarımda bulunur.

F.5.6.2.4. İnsan-çevre etkileşiminde yarar ve zarar durumlarını örnekler üzerinde tartışır.

F.7.1.1.1. Uzay teknolojilerini açıklar.

F.7.1.1.3. Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar.

F.7.1.1.4. Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar.

F.7.1.1.5. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur.

F.7.4.5.1. Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.

F.7.4.5.3. Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular.

F.7.4.5.4. Yakın çevresinde atık kontrolüne özen gösterir.

F.8.2.2.1. Kalıtım ile ilgili kavramları tanımlar.

F.8.2.3.2. Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar.

F.8.2.4.1. Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar.

F.8.6.3.2. Madde döngülerinin yaşam açısından önemini sorgular.

F.8.6.3.3. Küresel iklim değişikliklerinin nedenlerini ve olası sonuçlarını tartışır.

F.8.6.4.1. Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterir.

F.8.6.4.3. Geri dönüşüm için katı atıkların ayrıştırılmasının önemini açıklar.

F.8.6.4.4. Geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına ilişkin araştırma verilerini kullanarak çözüm önerileri sunar.

F.8.6.4.5. Kaynakların tasarruflu kullanılmaması durumunda gelecekte karşılaşılabilecek problemleri belirterek çözüm önerileri sunar.


FİNAL ÜRÜNÜMÜZ


Projemizin Final Ürünü Rap Çalışması



Projemizin Final Ürünü Rap Çalışması-Antalya Namık Kemal Ortaokulu öğrencilerimin çalışması 



KATILIM SERTİFİKALARIMIZ








 

Yorumlar